sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

Kesän toinen puolimaraton

Huh, eilen juoksin Alajärvellä toisen puolikkaani tälle kesälle. Täytyy kyllä sanoa, että olin aika epävarma koitoksen onnistumisesta vielä viimeiseen saakka. Jotenkin ollut tahkeahkoa tämä alkukesä juoksun kannalta. Olen ollut ihmeen tukkoinen ja väsynyt - siitepölyallergia? Lisäksi vielä tämän viikon maanantaina mun pohkeet olivat ihan jumissa. Tai pelkäsin jopa jotain pahempaakin, jotain tulehdusta ehkä. Kävin kuitenkin maanantaina hierottamassa pohkeet ja se taisi olla hyvä veto. Vielä alkuverryttelyssä tosin tuntuivat "oudoilta" alaosastaan, mutta ei ne onneksi juoksussa sitten haitanneet! Ehkä mun lisääntyneet juoksukilsat vaan saavat tämän jumituksen aikaan -lihashuoltoa lisää kiitos!

Mutta todellakin kisa lähti hyvin sujumaan, lähdin turhankin lujaa varmaan. Mutta pakkohan sitä on yrittää jos joskus meinaa jotain parempaakin saavuttaa! Kisassa ei ollut niin paljon kanssaosallistujia kuin Kokkolassa, joten yksinjuoksua oli melkein koko matka. Olisin kaivannut kyllä samatahtista juoksijaa. Siitä hyötyy. Reitti kiersi Alajärven ympäri ja oli välillä vähän tylsä kyllä. Matkalla ehti miettiä monenlaista ja analysoida mihin vauhti riittää. 7 km kohdalla olin käyttänyt 36 minuuttia aikaa, joten hoksasin ennätyksen olevan tulossa, jos tahti pysyy. Ja pysyihän se aika hyvin lukuunottamatta 19-20 km kohdalla iskenyttä vauhdin hidastumista. Sitten kun tuli 20 km kyltti esiin, sain taas tsempattua itseni, että nyt et luovuta! Otin vielä kovan loppukirinkin maaliin tullessa.

Aika paljon jouduin kyllä tarkkailla menoani ja kulutettua aikaa, jotta sain vauhdin pysymään. Mulla oli taas ihanasti kannustusta matkalla. Eliaskin mulle 18 km kohdalla antoi juomaa tärkeänä. Join muuten ehkä enemmän kuin viimeksi, mutta kelikin oli lämpimempi, jopa kuumahko tuli juostessa.

Aika oli 1.56:00. Eli ennätys. Otan nyt tavoitteeksi seuraavan koitokseen, eli Jaakonmaratonille heinäkuun lopulla, alittaa 1.50. Treeniä, treeniä siis ohjelmaan lisää. (hupia ja lepoa unohtamatta :)).

Valmiina lähtöön.
 
Tämän päivän palauttelulenkkimaisemat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti